EĞİTİMİN AMACI
Eğitimin amacı, çocuklara ağaçların yıllık halkalarının nasıl oluştuğunu ve bu yıllık halkalardan ağaç yaşının nasıl hesaplandığını; iklim-ağaç yıllık halkası ilişkisine dayanarak tarihsel kurak, yağışlı, soğuk, vb. yılların nasıl belirlendiğini öğretmektir.
EĞİTİM İÇERİĞİ
Eğitim, 2 saatlik (yarı teorik, uygulamalı) olarak planlanmıştır.
Katılımcılar yaş gruplarına göre (ilkokul – ortaokul) uyarlanmış etkinliklerle öğrenirler:
Teorik Bölüm
- Ağaçların yıllık halkaları nasıl oluşur?
- Yıllık halkaların genişlikleri değişken midir?
- Kurak ve yağışlı yılları bulalım
- Yıllık halka oluşumları hangi doğal olaylardan etkilenir?
- Ağaç yaşı nasıl bulunur?
Uygulamalı Bölüm
- Ağaç gövde tekerlekleri üzerinde yıllık halka sayarak yaşın belirlenmesi
- Artım burgusu ile kalem alınmasının gösterilmesi
- Artım kalemi üzerinde yaşın sayılması
- Dar ve geniş yıllık halkaların belirlenmesi ve tüm ağaçlardaki yıllarla eşleştirilmesi
- Dar ve geniş halkaların kurak ve yağışlı yıllarla ilişkilendirilmesi
BAŞVURU
İlkokul 3-4 veya ortaokul öğrencisi olmak.
KATILIMCI
En az katılımcı sayısı: 5 kişi
En fazla katılımcı sayısı:15 kişi
EĞİTİM YERİ
Orman Fakültesi
EĞİTMENLER
KOORDİNATÖR
Prof. Dr. Servet Çalışkan
EĞİTMENLER
Prof. Dr. Ünal AKKEMİK
Prof. Dr. Nesibe KÖSE
VERİLECEK BELGE
E-Devlet üzerinden sorgulanabilir elektronik Katılım Belgesi verilecektir.
DERS PROGRAMI
| Tarih | Başlama – Bitiş Saati | Ders İçeriği |
| 10.00-12.30 | Bitkilerin yaşam döngüsü, doğadaki üretim zinciri, insan için önemi.
Generatif (tohum) ve vejetatif (dal, yaprak, sürgün) üretim yolları. Üretimde Kullanılan MateryallerToprak türleri, toprak karışımı, doğal gübre, yetiştirme ortamları. |
|
| 13.30-16.00 | Tohumla Üretim Uygulaması
Vejetatif Üretim Uygulaması Toprak Karışımı Deneyi Doğal Gübre Tanıtımı Kapanış ve Değerlendirme |





