EĞİTİMİN AMACI
Bu eğitimin amacı işletmelerde 6 Sigma tekniklerini kullanarak iyileştirme projelerini yönetebilecek ve değişime liderlik yapabilecek 6 Sigma Kara Kuşaklar yetiştirmektir. Katılımcılar bu eğitimde Kara Kuşak projelerini yönetmeyi, Yeşil Kuşaklara koçluk yapmayı ve istatistiksel teknikleri derinlemesine öğrenirler.
EĞİTİMİN HEDEFİ
- Çapraz ekiplerle çalışabilme
- Yeşil Kuşak projelerinde koçluk yapabilme
- 6 Sigma araçlarının daha etkin kullanabilme yetkinliği
- Veriyi toplama ve değerlendirme yetkinliği
- Veriye dayalı karar verebilme
- Ekibe liderlik edebilme ve yön verme
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
| Yalın 6 Sigma Felsefesi | TÖAİK Modeli |
| Finansal Analiz | Proje Seçim Kriterleri |
| SIPOC Süreç Şeması | Workshop 1 |
| Müşterinin Sesi- VoC, VoB | Sebep-Sonuç Matrisi- Workshop 2 |
| Değer Akış Analizi- VSM | Veri Toplama Planı |
| Ürün Başına Hata ve TSV | Minitab’e Giriş |
| Temel istatistik ve Normal Dağılım | |
| Grafiksel Analizler | Ölçüm Sistem Değerlendirme- MSA |
| MSA- Workshop 3 | |
| Yeterlilik Analizi | SMED |
| Korelasyon | Çoklu Değişkenler Analizi |
| Merkezi Limit Teoremi | Hipotez Testlerine Giriş |
| Güven Aralıkları | Nicel Veri-Ortalamalar Hipotez Testi |
| Nicel Veri-Varyans Testi | Nitel Veri-Oran Testi |
| Ortalamalar Karşılaştırma-ANOVA Workshop 4 | Rassal Bloklama |
| Güç ve Numune Sayısı | Çoklu Regresyon |
| İkili Lojistik Regresyon | Çekme Sistemleri |
| Tam Faktöryel Deneyler | Workshop 5 |
| 2K Faktöryel Deneyler | Merkez Nokta ve Bloklama |
| Kesirli Faktöryel Deneyler | Çözünürlük ve Etkilerin Çakışması |
| Tepki Yüzeyi Metodu | İstatistiksel Toleranslandırma |
| Çoklu Çıktı Optimizasyonu | Analitik Parti Büyüklüğü |
| Güvenilirlik Analizi | |
| İstatistiksel Proses Kontrolü | |
| Sınav |
BAŞVURU KOŞULLARI
Her seviyeden yöneticiler, mühendisler ve uzmanlar
KATILIM BELGESİ / SERTİFİKA
Katılım belgesi
PROGRAM KOORDİNATÖRÜ
Dr. A. Erhan BAKIRCI
EĞİTMEN KADROSU
Dr. A. Erhan BAKIRCI
Erkan TURAN
KATILIMCI SAYISI
En az: 6
En çok: 16
KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
Kimlik Fotokopisi, Fotoğraf, Mezuniyet Belgesi
EĞİTİM ŞEKLİ
Yüz yüze / online
DERS PROGAMI
| Tarih | Başlama | Bitiş | Ders İçeriği |
| 09:00 | Minitab’e giriş | ||
| Proses kararlılığı ve yeterliliği | |||
| Nicel verilerde merkezi eğilim göstergeleri | |||
| Nicel verilerde değişkenlik göstergeleri | |||
| 12:00 | Normal dağılımın önemi ve uygunluk testi | ||
| 13:00 | Nitel-nicel verilerde histogram, nokta gösterim ve kutu grafiği | ||
| Nicel-nicel verilerde ilişki grafiği | |||
| Ölçüm sistem analizi ihtiyacı | |||
| Ölçüm sisteminden kaynaklanan hatalar | |||
| Cihaz kaynaklı hatalar: Çözünürlük, Sapma-Bias, Kararlılık, Doğrusallık | |||
| 16:30 | Operatör kaynaklı hatalar: Gauge R&R Tekrarlanabilirlik ve Yeniden Üretilebilirlik |





