EĞİTİMİN AMACI
Bu eğitim, çocukların doğayla daha yakın bir ilişki kurmalarını ve bitkilerin yaşamında polenin üstlendiği önemli görevi kavramalarını hedeflemektedir. Katılımcılar, polenin oluşum sürecini, çiçekler arasında nasıl taşındığını ve farklı bitkilerdeki çeşitliliğini gözlemleyerek öğrenirler. Bunun yanında, fosil polenlerin geçmiş bitki örtüsü ve iklim koşullarını anlamamıza nasıl ışık tuttuğunu keşfederek doğa tarihine bilimsel bir bakış geliştirirler. Eğitim, çocuklarda çevre bilincini ve doğaya karşı sorumluluk duygusunu güçlendirmeyi; öğrenmeyi oyun, gözlem ve deneyim temelli etkinliklerle desteklemeyi amaçlamaktadır.
EĞİTİMİN HEDEFİ
Bu program, çocukların bilimsel meraklarını harekete geçirirken onları doğayı gözlemleyen, araştıran ve koruyan bireyler olmaya teşvik eder.
Bu eğitimin hedefleri:
- Öğrencilerin polenin ne olduğunu ve bitkilerin çoğalmasındaki işlevini öğrenmeleri
- Polenlerin farklı şekil ve boyutlara sahip olduğunu fark etmeleri
- Mikroskop altında polenlerin nasıl gözüktüğünü öğrenerek bilimsel meraklarını geliştirmeleri
- Fosil polenlerin geçmiş iklim ve bitki örtüsü hakkında bilgi verdiğini kavramaları
- Doğal süreçlerin canlı yaşamı üzerindeki etkisini anlamaları
- Doğaya karşı ilgi, merak ve koruma bilinci kazanmalarını sağlamaktır.
EĞİTİM İÇERİĞİ
Eğitim, 2 saatlik (yarı teorik, yarı uygulamalı) olarak planlanmıştır.
Katılımcılar yaş gruplarına göre (ilkokul – ortaokul) uyarlanmış etkinliklerle öğrenirler:
Teorik Bölüm
- Bitkilerin çoğalmasında polenin rolünü basit bir dille anlatmak
- Çiçeğin bölümleri (taç yaprak, erkek organ, dişi organ, polen) görsellerle tanıtmak
- Polenlerin çiçekten çiçeğe taşınma yolları (rüzgâr, böcek, su vb.) örneklerle açıklamak
- Fosil polenin ne olduğu, nasıl korunduğu ve bilim insanlarının bu polenleri neden incelediğini anlatmak
Uygulamalı Bölüm
- Farklı çiçekler toplayarak çiçeklerin yapısını incelemek
- Mikroskopla polenlerin şekillerini incelemek
- Farklı bitkilerin polenlerini karşılaştırmak (örneğin: yuvarlak, dikenli, pürüzsüz).
- Basit animasyon veya video ile tozlaşma olayını görsel olarak desteklemek
- Fosil polen fotoğrafları veya mikroskop görüntüleri göstermek
- Geçmişin Ormanlarını Polenden Okuyoruz” temalı kısa bir hikâye ya da sunum yapmak
BAŞVURU
İlkokul ve/veya ortaokul öğrencisi olmak.
KATILIMCI
En az katılımcı sayısı: 5 kişi
En fazla katılımcı sayısı:15 kişi
EĞİTİM YERİ
İÜC Orman Fakültesi Kayacık Binası, ISTO Herbaryumu
EĞİTMENLER
KOORDİNATÖR
Prof. Dr. Servet Çalışkan
EĞİTMENLER
Doç. Dr. Nurgül KARLIOĞLU KILIÇ
VERİLECEK BELGE
E-Devlet üzerinden sorgulanabilir elektronik Katılım Belgesi verilecektir.
DERS PROGRAMI
| Tarih | Başlama – Bitiş Saati | Ders İçeriği |
| 09.30-10.30 | Bitkilerin çoğalmasında polenin rolünü basit bir dille anlatmak
Çiçeğin bölümleri (taç yaprak, erkek organ, dişi organ, polen) görsellerle tanıtmak Polenlerin çiçekten çiçeğe taşınma yolları (rüzgâr, böcek, su vb.) örneklerle açıklamak Fosil polenin ne olduğu, nasıl korunduğu ve bilim insanlarının bu polenleri neden incelediğini anlatmak |
|
| 10.30-11.30 | Farklı çiçekler toplayarak çiçeklerin yapısını incelemek
Mikroskopla polenlerin şekillerini incelemek Farklı bitkilerin polenlerini karşılaştırmak (örneğin: yuvarlak, dikenli, pürüzsüz). Basit animasyon veya video ile tozlaşma olayını görsel olarak desteklemek Fosil polen fotoğrafları veya mikroskop görüntüleri göstermek Geçmişin Ormanlarını Polenden Okuyoruz” temalı kısa bir hikâye ya da sunum yapmak |



