EĞİTİMİN AMACI
Bu eğitim programının temel amacı, öğrencilerde orman ekosistemlerinin yalnızca ağaçlardan ibaret olmadığına ilişkin bütüncül bir ekosistem bilinci geliştirmektir. Entomoloji ve yaban hayatı koleksiyon örnekleri aracılığıyla orman ekosisteminin dinamik yapısını tanıtmak, canlı türleri arasındaki karşılıklı etkileşimleri görünür kılmak ve ormanların korunmasının neden yaşamsal bir gereklilik olduğunu açıklamak hedeflenmektedir.
EĞİTİMİN HEDEFİ
Eğitim sonunda katılımcıların:
- Orman ekosisteminin canlı ve cansız bileşenlerden oluştuğunu kavraması,
- Böceklerin ve yaban hayvanlarının ekosistem içindeki rollerini tanımlayabilmesi,
- Tür çeşitliliğinin ekosistem sağlığını nasıl etkilediğini örneklerle açıklayabilmesi,
- Ormanların sürdürülebilirliği ve korunması konusunda farkındalık geliştirmesi,
- Doğaya yönelik bireysel ve toplumsal sorumluluk bilinci kazanması amaçlanmaktadır.
EĞİTİM İÇERİĞİ
- “Orman nedir?” ve “Ormanda kimler yaşar?” kavramsal farkındalık tartışması
- Entomoloji koleksiyon materyali ile böceklerin uygulamalı tanıtımı; böceklerin ekosistem hizmetleri (tozlaşma, ayrıştırma, besin ağı rolleri)
- Yaban hayvanları koleksiyon materyali ile yaban hayvanlarının uygulamalı tanıtımı; Habitat, adaptasyon, besin zinciri ve doğadaki enerji döngüsü ilişkilerinin örneklerle açıklanması
- Biyoçeşitlilik – ekosistem sağlığı ilişkisi, orman tahribatı ve sonuçları
- “Ben Ormanı Korumak İçin Ne Yapabilirim?” grup paylaşımı ve kısa değerlendirme
BAŞVURU
İlkokul 3. sınıf ve üstü, ortaokul ve/veya lise öğrenci olmak.
KATILIMCI
En az katılımcı sayısı: 5 kişi
En fazla katılımcı sayısı:15 kişi
EĞİTİM YERİ
İÜC Orman Fakültesi
EĞİTMENLER
KOORDİNATÖR
Prof. Dr. Servet Çalışkan
EĞİTMENLER
Dr. Sabiha Acer
Ar. Gör. Abdullah Eser
VERİLECEK BELGE
E-Devlet üzerinden sorgulanabilir elektronik Katılım Belgesi verilecektir.
DERS PROGRAMI
| Tarih | Başlama – Bitiş Saati | Ders İçeriği |
| 10:00-10:40 | Entomoloji koleksiyon materyali ile böceklerin uygulamalı tanıtımı; böceklerin ekosistem hizmetleri (tozlaşma, ayrıştırma, besin ağı rolleri) | |
| 10:50-11:30 | Yaban hayvanları koleksiyon materyali ile yaban hayvanlarının uygulamalı tanıtımı; Habitat, adaptasyon, besin zinciri ve doğadaki enerji döngüsü ilişkilerinin örneklerle açıklanması | |
| 11:40-12:00 | Biyoçeşitlilik – ekosistem sağlığı ilişkisi, orman tahribatı ve sonuçları, “Ben Ormanı Korumak İçin Ne Yapabilirim?” grup paylaşımı ve kısa değerlendirme |



